single-image

Ikimuistoiset polttarit – ystäviä, naurua ja kuohuvaa.

Viime viikonloppuna oli mun ikimuistoiset polttarit, enkä toden totta olisi parempia polttareita osannut toivoa <3 Kiitos mun maailman parhaimmat kaasot viikonlopun järjestämisestä.

Polttarit olivat teemaltaan * Amazing race – Korhonen goes Oinonen * kisa, jossa sain läpi viikonlopun kirjekuoria, joissa oli erilaisia vihjeitä tai tehtäviä, jotka antoivat vihiä seuraavasta aktiviteetistä. Jo polttareita edeltävällä viikolla yksi kaasoistani toimitti mulle kaksi kirjekuorta, jossa toisessa oli pakkauslista ja epämääräisiä vihjeitä siitä, mitä tuleman pitää. Toisen kuoren sain avata vasta polttariaamuna. Siinä mun käskettiin siirtymään Helsingin Rautatieasemalle klo:11:30 ja näin mä tein. Asemalla odotti kolme mun ystävää jälleen uuden kuoren kanssa, jossa ilmoitettiin, että matkalle tarvittiin passia! Jes ulkomaille, mä ajattelin! 😀 Astuttuamme seiskan ratikkaan tajusin, että olimme matkalla laivaterminaaliin ja suuntaisimme kohti Tallinnaa. Tämä oli mulle rehellisesti sanottuna pieni shokki, sillä olin sanonut kaasoilleni, että ”Ihan mitä vaan muuta, mutta ei Tallinnan laivalle laulamaan karaokea ja hyttiin homehtumaan” 😀 Kauhukuvat laivamatkustamisesta ( joka ei todella ole mun juttu) ja kruunupäisestä polttariseurueesta vilisi mun mielessä, mutta samalla luotin kyllä siihen, että mun ystävät tuntevat mut niin hyvin, että siitä ei varmaan ollut kyse. Ja onnekseni ei ollut 😀 He olivat järjestäneet mulle TÄYDELLISET polttarit Tallinnassa.

Laivamatkan päätteeksi sain jälleen kuoren jonka vihjeiden avulla suunnistin Tallinnan kauniiseen Vanhaan kaupunkiin ja siellä meille oli vuokrattu iso huoneisto saunoineen ja parvekkeineen. Ensimmäisenä iltana kävimme ulkona syömässä Pegasus nimisessä ravintolassa ja ilta vietettiin morsiussaunassa tehden erilaisia hius- ja kasvonaamioita jotka olivat tosi kiva aktiviteetti kaikille 🙂 Sauna ja kylpyhuone oli koristeltu kynttilöillä ja jokaiselle oli vielä varattu pieni kosmetiikkabägi Lush-merkkisiä raakakosmetiikkatuotteita kotiin vietäväksi 🙂 Iho oli illan jälkeen kuin vauvan peppu, morsiustaiat tehty ja ex -miehet heitelty löylyjen joukossa kiukaaseen 😀 Ison viinilasillisen jälkeen oli hyvä mennä unille mun ystävien väliin <3

Lauantai oli polttareiden pääpäivä ja päivä starttasi kaasojen väsäämällä yhteisellä aamiaisella ja siitä suuntasimme sporttivaatteet päällä pyöräretkelle. Kirjekuorien ja vihjeiden siivittämänä ensimmäiseksi aktiviteetiksi paljastui twerkkaus-tunti! 😀 😀 Tämä ohjelmanumero oli koko polttariseurueelle yllätys ja hauska sellainen! Voi sitä näkyä, kun seitsemän rautakankea yritti näyttää uskottavata tanssitunnilla jossa rentous oli avainsana 😀 Tunti oli SUPER hauska ja ihanaa heittäytymistä kaikilta.

Tunnin jälkeen pyöräretki jatkui meren rantaa pitkin mun ehdottomasti lempi aktiviteetin pariin, nimittäin Viimsi -kylpylään, jossa mulle oli varattu suklaahierontahoito, joka tuntui aivan taivaalliselta imetyksen jumittaneissa hartioissa ja selässä! Hoidon jälkeen menimme muun seurueen kanssa Spa:n puolelle ja iloksemme sielläkin oli erilaisia saunoja, joissa pystyi tekemään muta- ja suolakuorintoja ja hoitoja. Eukalyptukselta tuoksuva höyrysauna ja kuumavesiallas olivat mun lemppareita. Spa oli tietenkin k18 ja muutamat nauttivat altaalla jo drinkit 🙂 Itse valitsin nälissäni ananas-smoothien 😀 Naurettiinkin että ”Hirveä ryyppyralli koko reissu” kun ensimmäinen viinilasi nautittiin vasta seuraavassa paikassa ruuan kanssa.

Kylpylän jälkeen laittauduttiin ja pyöräiltiin syömään merenrantaravintolaan nimeltä Noa, joka oli ihan super kaunis paikka! Tässä ravintolassa myös palvelu oli ensiluokkaista, sillä usein Tallinnassa törmää hieman töykeään asiakaspalveluun ja sijainti oli UPEA. Merellinen teema jatkui reissussa, kun seuraava pysähdyspaikka oli purjevene, jolla lähdimme merelle purjehtimaan ja juomaan kuohuvaa 🙂 Olen aina halunnut purjehtimaan ja rakastan olla vesillä, joten tuo purjeveneajelu oli mielestäni IHANA <3 Sää oli mieletön ja ei ollut kuin nauttia ja mun kaason sanoin ” Kellua rakkauden satamaan” 😀 Purjeveneellä otimme tietty ihania kuvia, joka sinänsä oli hieman pelottavaa keikkuvan laivan kärjessä 😀 HAHA! No, kuvista tuli hyviä 😀

Kaikkien näiden ihanien aktiviteettien jälkeen pyöräilimme takaisin Vanhaan kaupunkiin ja pyöräilyä päivälle kertyikin lähes 25km joka oli siis tosi kivaa, kun kelit olivat mitä mainioimmat. Iltaa istuimme asunnolla ja vasta puoliltaöin lähdimme katsastamaan paikallista yöelämää 🙂

Reissu oli KAIKIN PUOLIN ihana ja onnistunut. Kaasoni olivat osanneet suunnitella juuri minun näköisen matkan ja kaikki tekeminen oli sellaista, mistä nautin täysin rinnoin ( kirjaimellisesti 😀 haha! Sillä jouduin tietysti pumppaamaan joka välissä! ). Parasta reissussa oli mielestäni se, että kaikki muutkin tuntuivat viihtyvän ja aktiviteetit olivat nimenomaan kaikille, eikä niin, että vain morsian tekee ja puuhaa, vaan kaikki jutut tehtiin yhdessä ja kaikki pääsi nauttimaan hemmottelusta <3

Robert oli kotona isänsä ja ukin ja mummin kanssa ja sieltä tuli aina tilannepäivitystä kerran päivässä, että kaikki sielä hyvin ja pari kertaa soitinkin kotiin. Vaikka ikävä tietysti oli, ei se vaivannut liikaa, tai estänyt nauttimasta upeasta viikonlopusta, vaan kyllä mä todella nautin ja teki TOSI HYVÄÄ nähdä ystäviä ihan rauhassa ja päästä vähän tuulettumaan 🙂 <3 Mun vauva oli pärjännyt paremmin, kuin hyvin isänsä kanssa ja viikonloppu oli mielestäni erityinen myös heille, kun saivat olla ihan kaksistaankin poikien kesken <3 Pakkanen oli täynnä mun omaa maitoa ja Robbe oli nukkunut yönsä paremmin kuin koskaan minun kanssa 😀 Kova ikävä mulle iski oikeastaan vasta noin tunti ennen kuin oltiin takaisin suomessa <3 Onneksi päästiin heti halimaan ja suukottelemaan ja viettämään perheen yhteistä kesälomaa <3

Onko sulla ollut jo polttarit? Millaista ohjelmaa teillä on ollut?